Jumaat, 4 Januari 2013

Renungan Jumaat | Nasihat KUBUR

Assalamualaikum & Salam 1 Blogger



1). Aku adalah tempat paling gelap maka terangilah aku dengan TAHAJJUD.
2). Aku adalah tempat yang paling sempit maka luaskanlah aku dengan SILATURAHIM.
3). Aku adalah tempat yang sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca AL-QURAN.
4). Aku adalah tempatnya binatang binatag yang menjijikan maka racunilah ia dengan AMAL SEDEKAH.
5). Aku adalah tempat Munkar dan Nakir bertanya, maka Persiapkanlah jawabanmu dengan Perbanyak mengucapkan Kalimat "LAILAHAILLALLAH"



Sekadar perkongsian. Renungan Jumaat yang dituju khas untuk diri sendiri. Selamat beramal, semoga kita semua mendapat keberkatan daripada Allah SWT. InshaAllah 


SantapanMinda: Usia tidak akan mengampunkan segala dosa yang kita lakukan, mintalah keampuan dengan bertaubat

Tiada ulasan: